Цифрлық Қазақстан

«E-JAMBYL.KZ» платформасы елге тиімді

«SmartCity» концепциясы аясында іске асырылған «E-JAMBYL.KZ» жобасы қала тұрғындары мен әкімдік арасындағы өзара іс-қимылды жаңаша ұйымдастыруды мақсат етеді. Бұл жоба жеке және заңды тұлғаларға «бір терезе» қағидаты бойынша коммуналдық қызметтер көрсету механизмін ұсынады. Нәтижесінде тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық саласында 17 қызмет түрі біріктіріліп, қала әкімдігінің бөлімдерінде және табиғи монополиялар субъектілерінде қызмет көрсету процестері автоматтандырылған.

Өңірлік геоақпараттық жүйені құрудың негізгі мақсаты – инновациялық тәсілдерді енгізу арқылы қала тұрғындарының тұрғын үй-коммуналдық сектор ұйымдарының қызметтерін алуын жеңілдету. Жобаның басты міндеттері қызметті автоматтандыру, тұрғындардың уақытын үнемдеу және бюрократиялық кедергілерді азайту, қағазбастылықты жою, сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін төмендету. «E-JAMBYL.KZ» платформасы арқылы қызметтерді онлайн режимінде, кез келген уақытта және кез келген жерде алуға болады. Тұрғындар меншік иесін қайта рәсімдеу, шоттар ашу, тұрғындар санын өзгерту, заңды тұлғалармен шарт жасасуға өтініштер жіберу секілді қызметтерді пайдалана алады. Жүйе арқылы тұрғындар кезек күтпей, уақыт жоғалтпай, барлық операцияларды тез әрі тиімді жүргізе алады. Өтініштер туралы ақпарат бір жерде қолжетімді, бұл құжаттарды жоғалту немесе басқа да түсініспеушіліктердің алдын алады.

Геопорталда сәулет және қала құрылысы саласында 6, жер қатынастары саласында 8 мемлекеттік қызмет автоматтандырылып, енгізілді. Сәулет қала құрылысы бойынша ұсынылатын қызметтерге эскизді келісуден өткізу, құрылыс жобаларын әзірлеу кезінде бастапқы материалдарды ұсыну, жылжымайтын мүлік мекенжайын н а қ т ы л а у т у р а л ы а н ы қ т а м а , объектілерді кәдеге жаратуға рұқсат беру, ғибадат үйлерін салу туралы шешім, ғибадат үйлерін қайта бейіндеу жатады. Жер қатынастары бойынша автоматтандырылған қызметтерге жер учаскелерін қалыптастыру жобаларын бекіту, жер учаскесін жекеменшікке сату, жер учаскесінің нысаналы мақсатын өзгертуге шешім беру, мемлекет меншігіндегі жер учаскелеріне құқықтарды алу, іздестіру жұмыстарына рұқсат беру, жер учаскелерінің бөлінетіндігі мен бөлінбейтіндігін айқындау, бүлінген жерлерді қалпына келтіру жобасын келісу, жер учаскесінің жалдау мерзімін ұзарту жатады.

Биылғы жылдың қыркүйек айынан бастап геопорталда Тараз қаласы жер қатынастары бөлімінің мемлекеттік қызметтері, атап айтқанда, «Жер учаскесінің жалдау мерзімін ұзарту» және «Жер учаскесін жекеменшікке сату» жүзеге асырылуда. Аталған мемлекеттік қызметтер бойынша 75-ке жуық өтінім қабылданып, жауапты мамандар тарапынан өңделуде. «E-JAMBYL. KZ» жобасы тұрғындарға мемлекеттік қызметтерді алу процесін жеңілдетіп, уақытты үнемдеуге, бюрократиялық кедергілерді жоюға және азаматтармен қарым-қатынасты жақсартуға мүмкіндік береді. Бұл бастама қала тұрғындарының өмірін сапалы түрде жақсартуға бағытталған маңызды қадам.

Одан бөлек жоба әкімдік қызметтерінің ашықтығын және есептілігін арттыруға көмектеседі. Платформа арқылы тұрғындар қызмет көрсету сапасы мен мерзімдері туралы кері байланыс қалдыра алады, бұл әкімдікке қызмет көрсетуді жетілдіруге мүмкіндік береді.

Платформаның тағы бір маңызды артықшылығы – бұл оның пайдаланушы достығы. Жоба аясында әзірленген интерфейс өте түсінікті және жеңіл, тұрғындар үшін барлық қызметті алу процесі оңайлатылған.

Жамбыл облысынан өзге облыстарда д а «E-JAMBYL.KZ» жобасының аналогтары іске асырылуда. Мысалы, Астана, Алматы, Шымкент қалаларында д а «SmartCity» концепциясы негізінде коммуналдық қызметтерді автоматтандыру жобалары қолға алынған. Бұл жобалардың басты мақсаты – тұрғындарға мемлекеттік қызметтерді жеңілдету, қала инфрақұрылымын тиімді басқару және тұрғындармен диалогты жақсарту.

Сондай-ақ басқа облыстардағы жобаларда да әр түрлі қызмет түрлерін бір платформада біріктіру, электрондық өтініштерді қабылдау, қызмет көрсету мерзімдерін қысқарту, тұрғындардың әкімдікпен байланысын жеңілдету мақсатында заманауи технологиялар қолданылады. Мысалы, мобильді қосымшалар арқылы тұрғындар өздеріне қажетті қызметтерді үйден шықпай-ақ ала алады, сондай-ақ өтініштерін бақылап, статусын тексеруіне болады.

Сонымен қатар «SmartCity» жобаларының аясында қала тұрғындарының пікірлері мен ұсыныстарын ескеріп, қоғамдық қатынастарды жақсартуға бағытталған шаралар қолға алынуда. Тұрғындардың белсенділігі мен ынтымақтастығы арқылы әкімдік қызметтерінің сапасы артып, қалада тұратын адамдардың өмірі оңтайланады.

Нәтижесінде «E-JAMBYL.KZ» жобасы қала тұрғындары мен әкімдік арасындағы байланыстарды нығайтып, тұрғындардың өмірін жеңілдетуге бағытталған инновациялық шешімдердің бірі болып табылады. Бұл жоба еліміздегі басқа облыстарға да үлгі болып, тұрғындарға мемлекеттік қызметтерді автоматтандырудың тиімділігін көрсетуде.

Айжан ӨЗБЕКОВА